Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Παιδιά και κόσμος σε γυάλα

Αναρωτιέμαι.. Είναι ο κόσμος μας τόσο ευαίσθητος σήμερα ή ήταν από πάντα έτσι?

Το μυαλό μου ταξιδεύει σε στιγμές του χθες που έτρεχα στις αλάνες, μάτωνα σ’αυτές και συνέχιζα να παίζω λες και δεν έγινε κάτι.
Έπειτα κοιτώ στο σήμερα που υπάρχει μια υπερπροστασία, δεν λέω υπάρχει μια ανεξέλεγκτη βία γύρω μας που σε κάνει να αναρωτιέσαι και να φοβάσαι σε τι κόσμο θα μεγαλώσεις τα παιδιά σου! Κυρίως όμως αναφέρομαι στην υπερπροστασία των παιδιών μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, μην πέσει γιατί θα χτυπήσει, μην πιάσει βρωμιές γιατί θα γεμίσει μικρόβια, μην το φιλήσεις γιατί έχεις μικρόβια, μην το χαϊδέψεις γιατί θα κακομάθει, μην το ένα μην το άλλο!
Να προστατεύεις το παιδί σου ναι το δέχομαι και ο καθένας κάνει ότι θέλει αλλά καλό είναι να το προστατεύεις έξω στους αληθινούς κινδύνους όχι σε ανούσιους που ίσως του δημιουργήσουν και πρόβλημα!


Η αντιμετώπιση που είχαν γενικά οι γονείς μας στο θέμα διαπαιδαγώγηση, παιχνίδι, προστασία, ασφάλεια και γενικά σε κάθε τι που μας συνέβαινε διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από ότι σήμερα.

Σε κάποια σημεία συμφωνώ με τα σημερινά δεδομένα γιατί πλέον, όπως είπα και παραπάνω, ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος  και αυτό μόνο στο σημείο της ασφάλειας και σε πολλά σημεία βέβαια στη διαπαιδαγώγηση ενός παιδιού αλλά μπορώ να πω με βεβαιότητα πως σε μεγάλο βαθμό η μεγάλη πληροφόρηση και παραπληροφόρηση έχει κάνει τους σημερινούς γονείς που μιλάω και συναναστρέφομαι να’ναι υπερβολικοί ή αντίθετα αναίσθητοι σε σημείο να μην μπορώ να μιλήσω μαζί τους!

Τότε αν πέφταμε και χτυπάγαμε η λύση σε όλα ήταν το ιώδιο, «βαλε λίγο κόκκινο και θα γιάνει» έλεγαν  και συνεχίζαμε να πέφτουμε και να σηκωνόμαστε έτσι απλά. Λερώναμε τα χέρια μας με ένα σωρό σκατά και μετά πηγαίναμε και τρώγαμε και τόσα άλλα που μπορώ να θυμηθώ. Δεν είχαμε τη μάνα μας να τρέχει με απολυμαντικό τζέλ πίσω μας, δεν πάθαινε υστερία αν έβλεπε γρατζουνιά, δεν μας έδινε βιολογικά προϊόντα επειδή κάπου διάβασε ή κάποιος κάπου κάποτε το άκουσε και πάει λέγοντας..
Γενικώς δεν ζούσαμε σε γυάλα και όμως είμαστε, βέβαια μερικές φορές  ένας Θεός ξέρει πως, υγιείς.

Δεν αντιλέγω και τότε, δεν είμαι απόλυτος, κανάνε σοβαρά λάθη και μάλιστα πολλά, αλλά βρε αδελφέ αυτά που βλέπω και ακούω σήμερα με βγάζουν έξω απ’τα ρούχα μου μερικές φορές.
Δεν κάνω εμβόλια στο παιδί μου, μου λένε, γιατί διάβασα κάπου πως δεν είναι καλό και έτσι και αλλιώς συμφωνεί και η/ο παιδίατρος και σαν πρόβατα ακολουθούν κατά γράμμα χωρίς να βάλουν τη λογική τους να δουλέψει και να ψάξει πιο σοβαρά.
Όταν σε τριτοκοσμικές χώρες παρακαλάνε για 5 εμβόλια και πεθαίνουν από διάφορες ασθένειες, ναι θα πεις τώρα εσύ τέτοιες ασθένειες δεν υπάρχουν εδώ και πέφτω πάνω σε μια εκπομπή τις προάλλες που ανέφερε πόσο σημαντικός είναι ο εμβολιασμός ειδικά για ασθένειες που έχουν εκλείψει και πόσο εύκολο είναι αυτές οι ασθένειες να ανθίσουν απ’τη μια στιγμή στην άλλη με τη σημερινή τεχνολογία πχ η ευλογιά.
Άρα λοιπόν αφού θες να προστατέψεις εσύ ο καλά πληροφορημένος γονιός το βλαστάρι σου γιατί μεγαλώνεις το παιδί σου σύμφωνα με το τι θα πει ο τάδε γιατρός, ο θεός να τον κάνει μερικές φορές, ή το τάδε σάιτ που στην ουσία δεν ξέρεις τι συμφέροντα(όσο αρρωσταίνει το παιδάκι σου τόσο εσύ πληρώνεις τον παιδίατρο, τόσο θα στα παίρνει διπλά και τριπλά) έχουν και οι δυο και δεν σκέφτεσαι με τη λογική σου. Τι έπαθες εσύ που έκανες εμβόλια? Τίποτα θα σου πω εγώ εκτός λίγων βέβαια εξαιρέσεων και αυτές είναι μετρημένες 1/10000.  Μέσα από ένα εμβόλιο ανακάλυψε η δική μου η μάνα πως είμαι αλλεργικός σε πολλά πράγματα και έκανε τις απαραίτητες ενέργειες. Σαφώς δεν αναφέρομαι σε πειραματικά εμβόλια και εμβόλια που βλέπεις από πίσω πως υπάρχει κάποιο όφελος(γρίπη χοίρων κλπ-φαρμακευτικές στα πρόθυρα χρεωκοπίας), μιλάω για τα απλά εμβόλια ιλαράς κλπ που κάνουν όλα τα παιδάκια!

Είναι αντίθετοι το παιδί να κάνει εμβόλια, πλένουν τα χέρια τους και το βουτάνε ολόκληρο σε απολυμαντικά σκευάσματα για να το προστατέψουν, αγοράζουν μόνο βιολογικά προϊόντα κλπ αλλά κατά τ’άλλα τα παιδιά τους, σαφώς δεν μιλάω για όλο τον κόσμο μην παρεξηγηθώ, από μικρή ηλικία ξέρουν να χειρίζονται υπολογιστές και σ’αυτο είμαι κάθετος δεν θα επιτρέψω ιντερνέτ και γενικά υπολογιστή σε μικρή ηλικία, κάθε πράγμα στον καιρό του όταν το ίδιο θα έχει αποκτήσει κρίση και θα μπορεί να δει τους κινδύνους που υπάρχουν και θα του τους έχω δείξει και εγώ.
Παιχνιδομηχανές τους καίνε το μυαλό και συμπεριφέρονται σαν μικρομέγαλα και κακομαθημένα αν δεν τους αγοράσεις την επόμενη γενιά της κονσόλας ή και τις 15 κονσόλες που κυκλοφορούν.
Προς ευκολία των γονέων η διατροφή είναι τρισάθλια με πίτσες χάμπουργκερ κλπ, γονείς καπνίζουν στο ίδιο χώρο με τους φίλους από τη βρεφική ηλικία των παιδιών ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Απ’την άλλη τώρα δεν τους δίνουν γλυκά παχαίνουν, δεν τρώνε ζάχαρη φοβούνται την παχυσαρκία, ναι συμφωνώ μόνο που σήμερα το ποσοστό παχυσαρκίας είναι μεγαλύτερο από τότε και όταν υπάρχει μέτρο τίποτα δεν κάνει κακό.
Ένας σημαντικός λόγος, για μένα, είναι η έλλειψη άσκησης. Αποχαυνώνονται, μάλλον τα αποχαυνώνουν από όλα τα παραπάνω και φτάνουμε στα σημερινά ποσοστά. Θα μου πεις και εσύ και με το δίκιο σου, μα τότε δεν φοβόσουν να βγεις να παίξεις και δεν υπήρχαν τόσα τέτοιου είδους παιχνίδια, ναι θα συμφωνήσω αλλά γιατί δεν του μαθαίνεις άλλους τρόπους παιχνιδιού και κοινωνικοποίησης όπως ένα άθλημα. Είναι απλό για μένα, βαριέσαι να τρέχεις και βολεύεσαι ώστε να κάθεται ήσυχο και να μην σε ζαλίζει.
Λίγους γονείς έχω ακούσει να διαβάζουν ένα παραμύθι, ένα βιβλίο στα παιδιά τους σήμερα, αντιθέτως τότε μας διάβαζαν για να κοιμηθούμε ή απλά γιατί ήταν ένας τρόπος επικοινωνίας μαζί μας μέσα από δράκους και ιππότες.
Μην ξεχνάμε τα παιδιά είναι σφουγγάρια και ότι βλέπουν κάνουν, αν σε δουν να κρατάς βιβλίο(ακόμα και να μην το διαβάζεις απλά να το κρατάς) θα θελήσουν να κρατήσουν και αυτά ένα και να το επεξεργαστούν. Αν όμως σε βλέπουν όλη μέρα στον υπολογιστή κλπ το ίδιο θα θέλει να κάνει. Χαίρομαι πολύ όταν βλέπω μανάδες και πατεράδες με τα παιδιά τους να παίζουν, να αθλούνται μαζί και να δημιουργούν μαζί

Είναι πολύ μεγάλο θέμα για μένα όλο αυτό και θα μπορούσα να γράφω για ώρα με πολλά παραδείγματα του τότε και του σήμερα.
Δεν αφορίζω το σήμερα ισα ισα υπάρχουν περισσότεροι τρόποι να μάθεις και να διαπαιδαγωγήσεις καλύτερα ένα παιδί αντιθέτως καταδικάζω το χτες και την άγνοια των δικών μας γονιών αλλά και τους επικροτώ όμως γιατί μας έκαναν ανθρώπους χωρίς όλα αυτά τα μέσα του σήμερα. Καταδικάζω τις τιμωρίες του χτες και το ότι πχ. «εγώ είμαι πιο μεγάλος από σένα και ξέρω» και δεν τολμούσε να φέρει αντίρρηση ένα παιδί και αμέσως έπεφταν σφαλιάρες.
Απ’την άλλη όμως δεν μπορώ να σκεφτώ πως γίνεται ένας τόσο σκεπτόμενος(όσο μπορεί) άνθρωπος του σήμερα με τόσες δυνατότητες να γίνεται έρμαιο και να ακολουθεί καθετί που του σερβίρουν και να προσπαθεί να στο περάσει και σένα με το έτσι θέλω και μάλιστα όταν δίνεις παραδείγματα και επιχειρήματα πως αυτό είναι λάθος.
Δεν θέλω να τσουβαλιάσω τους πάντες ούτε όλοι οι γονείς σκέφτονται και πράττουν κατά αυτόν τον τρόπο σήμερα αλλά καλό είναι να σκεφτόμαστε πρώτα απ’ολα να φέρνουμε και να προσπαθούμε να κάνουμε σωστούς ανθρώπους στην κοινωνία με αξίες και ήθος. Να γίνουν άνθρωποι με λεξιλόγιο μεγαλύτερο του «ρε μαλάκα» και να έχουν παιδεία. Να τα διδάξουμε και να διδαχτούμε από αυτά για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι και εμείς μαζί.
Είναι η ταπεινή μου γνώμη και δεν κατηγορώ απλά επισημαίνω τα κακώς κείμενα που βλέπω, είναι απλά η άποψη μου χωρίς να είμαι απόλυτος σε όλα.. Εξάλλου δεν είμαι γονιός ακόμη αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορώ να μην έχω άποψη(όπως έλεγαν παλιά σε μας) και δεν γίνεσαι γονιός και ξέρεις τα πάντα ή έχεις το αλάθητο), αλλά  θέλω να γίνω και θα προσπαθήσω όσο μπορώ να φέρω στον κόσμο άξιους ανθρώπους με καρδιά και μυαλό, με αξίες!
Ο καθένας μεγαλώνει το παιδί του όπως θέλει, το λάθος για μένα σε όλα είναι να προσπαθεί να επιβάλλει τον τρόπο του σαν σωστό και σε σένα. Το σωστό για μένα είναι να λες την άποψη σου και θα τη σεβαστώ αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα την ακολουθήσω πριν το ψάξω επειδή το είπες εσύ που είσαι ήδη πατέρας-μάνα ή ότι είναι και το σωστό κιόλας και θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου, ίσως ξέρω κάτι παραπάνω. Μπορούμε νομίζω να κρίνουμε τι είναι σωστό και τι λάθος και ας μην έχουμε παιδί ακόμη.
Θα κρατήσω τα καλά παραδείγματα του παρελθόντος μόνο και θα πετάξω τα άσχημα του σήμερα, όσο μπορώ γιατί άλλο πληροφόρηση και άλλο παραπληροφόρηση... Γιατί στην τελική με τα λίγα μεγαλώσαμε και μείς αλλά γίναμε Άνθρωποι.. Και πάνω απ'ολα.. «παν μέτρον άριστον» 





                                      




49 σχόλια:

  1. Λοιπόν γατάκι μου, έθιξες πάρα πολύ μεγάλο θέμα σήμερα και θα προσπαθήσω όσο γίνεται να μην απλώσω σεντόνι.

    Όταν πρόσεχα ενα κοριτσάκι δεν υπήρχε πιο σπαστικό πράγμα μέσα στο ίδιο το σπίτι απο την αποστείρωση του κάθε τι. Από εμένα που ήμουν στην ουσία μια ξένη να το καταλάβω, αλλα από τα πάντα το θεωρώ υπερβολή. Ακόμα χειρότερο ήταν το οτι με ανάγκαζαν να κάνω το εμβόλιο της γρίπης και όταν αρνήθηκα με διώξανε. Το παιδί αν δεν αναπτύξει αντισώματα τότε θα καταλήξει συνέχεια άρρωστο. Σε αυτό είμαι κάθετη.

    Τωρα για τα εμβόλια θα συμφωνήσω. Πρίν λίγο είχα συζήτηση επάνω σε αυτό το θέμα και βγήκα λίγο έξω απο τα ρούχα μου. Βέβαια, είναι στην κρίση του κάθε γονιού με ποιό τρόπο θα επιλέξει να μεγαλώσει και να προστατεύσει το παιδι του, οπότε απλά δεν συνέχισα την συζητηση. Οι ευθύνες δικές τους.

    Για το θέμα άθλησης και παιχνιδιών ναι, κάθε πράγμα στον καιρό του. Αν και δεν ξέρω με τόση τεχνολογία που μας βομβαρδίζει κατα πόσο είναι εύκολο να αποφύγεις πολλά. Ειδικά οταν το παιδί πάει σχολείο και άρχισει να συναναστρέφεται και να αντιγρλαφει τα υπόλοιπα.

    Το όλο θέμα με άγχωσε για τα δικά μου παιδιά.. σε φιλώ γλυκά! Σμουτς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aς ξεκινησω απτο τελος, μπορεις να αποφυγεις πολλα πραγματα ειδικα πχ παιχνιδομηχανες κλπ μπορεις να αγορασεις ενα ποδηλατο στο παιδι και αθληση και παιχνιδι αρκει να μην βαριεσαι τη ζωη σου και να μην αποχαυνωνεται σε μια οθονη και ειπαμε οτι βλεπει στο σπιτι θα κανει σφουγγαρακι ειναι και κανει τα ιδια με μας.
      Ο καθενας μεγαλωνει το παιδι του συμφωνα με τα δικα του θελω αλλα δεν γινεται να μου επιβαλλει την αποψη του ποσο μαλλον οταν ειναι στραβη και μου το παιζει ξερολας επειδη καπου διαβασε κατι.

      Διαγραφή
    2. τωρα που ταξαναβλέπω σεντόνι έγραψα!!! αχααχχχαα στο ειπα οτι άνοιξες μεγάλο θέμα για εμένα! σμούτς

      Διαγραφή
    3. Το ηξερα και πως ειναι μεγαλο θεμα και πως θα αφησεις σεντονι χαχα!

      Διαγραφή
    4. εγω λεω να αφησουμε τα σχολια και να βαλουμε μπρος για τα γατακια μας!!!!

      Διαγραφή
    5. ...κι αργήσατε! :) :) :)


      (ψιτ, Γάτε...άλλη είναι σε οίστρο χαχαχαχαχα)

      Διαγραφή
    6. Αυτη σε οιστρο,εγω σε οιστρο μπλογκικο και μη σκεψου τι γατι θα βγει χαχαχαχα οπως το κοτοπουλακι στη φωτο και μετα θα ριχνω μουτζες σε μενα και σαυτα που λεω χαχαχα

      Διαγραφή
  2. Θα γινεις καλος πατερας....
    ωραιο θεματακι επιασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω πολυ.Πιστευω πως ειναι ενα θεμα που ολοι μας εχουμε ασχοληθει, τσακωθει και διαπληκτιστει με φιλους και συγγενεις. Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  3. πολύ ωραία ανάρτηση, αλλά είναι η ώρα δύσκολη και είμαι κομμάτια και δεν μπορώ να επεκταθώ όσο θα ήθελα. θα πω μόνο ότι συμφωνώ μαζί σου. Και ότι θεωρώ αδιανόητο να στερούν στα παιδιά τον απαραίτητο εμβολιασμό.
    καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω πολυ και χαιρομαι που υπαρχουν και αλλοι ανθρωποι που συμφωνουν μαζι μου στο θεμα του εμβολιασμου!
      Καλη μερα να εχεις

      Διαγραφή
  4. Θα γίνεις φανταστικός πατέρας, όχι αστεία, αν καταφέρεις όσα λες να τα εφαρμόσεις κιόλας στα παιδιά σου! Και μπράβο σου που είσαι τόσο ψαγμένος και που σκέφτεσαι από τώρα, χωρίς να έχεις παιδιά, τον τρόπο με τον οποίο θα τα μεγαλώσεις! Νόμιζα ότι οι άντρες δεν έχουν τέτοιου είδους ανησυχίες... Με διαψεύδεις ευχάριστα!

    Η δική μου ανησυχία είναι η ίδια με της κοπέλας που έγραψε παραπάνω... Πολύ φοβάμαι ότι ειδικά σε ό,τι αφορά τα κομπιούτερ, το ίντερνετ, το λεξιλόγιο και τη γενικότερη συμπεριφορά, τα παιδιά επηρεάζονται απίστευτα από τους συμμαθητές/συνομίληκούς τους. Και πολύ φοβάμαι ότι ακόμα κι αν έχεις το καλύτερα μεγαλωμένο παιδί, με τις περισσότερες αξίες και όση αγάπη και ενδιαφέρον και χρόνο κι αν του έχεις αφιερώσει, τσαααακ, θα στα χαλάσει όταν θα ξεκινήσει να επηρεάζεται από τα άλλα παιδιά στο σχολείο (αναφέρομαι φυσικά στις κακές επιρροές). Και μετά τι κάνεις; Τι κάνεις όταν μιλάς στο παιδί και στα μάτια του είσαι η τρελή μαμά με τις παλιές αρχές;

    Κι εγώ δεν έχω παιδάκια αλλά κάτι τέτοια πραγματικά τα σκέφτομαι κι εγώ. Δεν θα μου άρεσε το παιδί μου στα 13 του να γνωρίζει τα πάντα για τους υπολογιστές και να περνάει ερωτικές απογοητεύσεις ισχυρότερες κι από τις δικές μου. Τρομάζω και μόνο στη σκέψη του πώς θα είναι η ζωή αυτού του παιδιού στα 25, στα 30 και στα 40! Θα έχει ψυχή;;

    Σεντόνι έγραψα και είναι και η πρώτη φορά που διαβάζω εδώ και σχολιάζω. Άφησα νομίζω το στίγμα μου :-P Καλό ξημέρωμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο ακριβως δεν χρειαζεται να χασει την παιδικη του ηλικια. Νομιζω πως υπαρχουν τροποι να αποφυγεις τα κακως κειμενα,θελει πολυ κουβεντα και να μην επαναπαυεσαι ποτε.Οσον αφορα την ανησυχεια,και επειδη ειχα μεγαλη κουβεντα γιαυτο χθες,θα σου πω πως και εγω ανησυχω περι αυτου αλλα θα προσπαθησω οσο μπορω οταν μου ζητησει πχ μια παιχνιδομηχανη να παρατηνω το χρονο που θα την αγορασω τελικα.οσο για το λεξιλογιο πιστευω αν ενα παιδι μαθαινει μεσα στο σπιτι του να μιλαει και να φερεται σωστα ειναι δυσκολο να παρεκλινει απο αυτο,σιγουρα θα επηρεαστει αλλα απο καποια αλλα σιγουρα θα επανελθει.Για μενα το παν ειναι θεμα αρχων και αξιων που θα περασεις στο παιδι.
      Καλω ηρθες και δεν με πειραζουν τα σεντονια.
      Καλη μερα να εχεις!

      Διαγραφή
  5. μ εκπλησεις και μπραβο για το θεμα , ετσι ειναι με τα παιδια
    παντως σχετικα με το εμβολιο μιας και που το αναφερεις
    δε πρπεει να το κανουμε συμφωνω και εγω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω πολυ ασωτε.Σεβομαι την αποψη σου και οπως ειπα ο καθενας μπορει να κανει οτι θελει με το δικο του παιδι αλλα σκεψου και κατι αλλο ανεμβολιαστο παιδι και κρουσμα μηνιγγιτιδας στο σχολειο. Τι επιπτωσεις θα εχει στην υγεια του,ποσο ευαλωτο ειναι γενικα σε ασθενειες.Η διαδικασια του εμβολιου ειναι να περναει τον ιο μεσα μας στην μικροτερη μορφη του ωστε ο οργανισμος να δημιουργησει τα λκαταλληλα αντισωματα.Σαφως ποτε δεν μιλησα για πειραματικα εμβολια οπως ειπα ή εμβολια που αποσκοπουν καπου,αλλα για τα απλα εμβολια που κανουμε απτον 3ο μηνα(νομιζω) της ηλικιας μας.
      Καλη μερα να εχεις

      Διαγραφή
  6. Κοίτα, δεν είσαι γονιός και δεν ξέρεις...











    (εντάξει? συφιλιάστηκες ή ακόμα? χαχαχαχαχαχα)

    Δεν γίνεται να κομμεντάρεις αυτό το ποστ χωρίς ν' αφήσεις σεντόνι. Απ' την άλλη, η συμβία σου-wanna-be-the-mother-of-your-children δεν μας τα λέει καλά...Δεν κατάλαβε ότι έγραψε σχόλιο σεντόνι??? Που πάτε κιουρία μου κι αφήνετε ξεσκέπαστο το μωρό?!?!?!?!
    :) :) :) :) :)

    Επίσης, για να σοβαρευτούμε, έθιξες ένα ευαίσθητο για μένα θέμα με τα εμβόλια...Σε γενικές γραμμές συμφωνώ πάρα πολύ μαζί σου και χαίρομαι που σκέφτεσαι έτσι από τώρα. Το παν είναι να είστε μαζί και ν' αποφασίζετε μαζί και ν' αφήνετε παππουδογιαγιάδες και λοιπούς απόξω.

    (ένα μικρό σεντονάκι για να σκεπάσετε το παιδί τώρα που έπιασαν τα κρύα ;) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μα δεν κατάλαβα οτι άπλωσα σεντόνι! ηταν δύσκολη ώρα!! και όχι τίποτα άλλο να φανταστείς οτι τα είχαμε συζητήσει κιόλας και μετα τα ξανασυζητήσαμε! ααχαχαχ είχαμε μπουγάδα εχθές όλη μερα!

      Διαγραφή
    2. χαχαχχχα καλημερα οχι σε συφιλιαστηκα!
      Ειναι γενικα ευαισθητο θεμα η διαπαιδαγωγηση ενος παιδιου και γενικα το μεγαλωμα του!Πιστευω πως ο καθενας κανει οτι μπορει και θα συμφωνησω μαζι σου καλο ειναι να απεχουν συγγενεις κλπ.Οι αποφασεις πρεπει να περνονται μονο απτο ζευγαρι,θα ακουσω θα επεξεργαστω την καθε συμβουλη αλλα δεν σημαινει πως θα την κανω και σημαια μου!
      Καλη μερα φιλε μου

      Διαγραφή
    3. @meli Kanella:Ετσι δεν κανουν τα ζευγαρια καρδια μου?συζητανε και μερικες φορες απλωνουν και μπουγαδαα χαχαχα

      Διαγραφή
    4. Ετσι κάνουν..αλλα μετα τα 20-25 χρόνια γάμου!! άσε τις μπουγάδες και πάμε για παππάδες!! αχαχαχαχαχααχαχα σμουτς

      Διαγραφή
    5. τσατ το καναμε χαχαχα λοιπον μετα τα 25 χρονια γαμου λεω να πηγαινουμε διακοπες και να ειμαστε περηφανοι με τι εχουμε δημιουργησει γιαυτο τα λεμε απο τωρα!Οσο για τους "παππαδες" παμε τωρα!

      Διαγραφή
  7. Προσυπογράφω το άρθρο!!Άμα δε πάθεις δε μαθαίνεις!Αυτό που σε κάνει καλύτερο είναι αυτό!Θυμάμαι ένα φεγγάρι παλιά κάναμε στο χωριό μου αγώνες με ποδήλατα και εγώ είχα σκοτωθεί με το ποδήλατο και ήμουνα αρκετές μέρες άστα να πάνε σε γόνατα,αγκώνες,πλευρά!Άστανα πάνε!Η γιαγιά μόνο ιώδιο μου έβαλε!Τι νοσοκομείο και βλακειεες!!Χεχε!!Αυτα είναι να τα θυμάσαι και να γελάς μετά από χρόνια!Θα μας αφαιρεσουν και τη μνημη σε λίγο!

    Τεσπα!!

    ΥΓ:Ρε αθεόφοβοι,μπλογκοτσατ χωρίς εμένααααα;:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσπασα τα μπροστινα δοντια με το ποδηλατο και οταν με ειδε η μανα μου αταραχη ειπε μην ανησυχεις θα τα φτιαξουμε τιποτα δεν εγινε,απο γονατα αστα ολο σημαδια ειναι ακομα.Πιο μπεταντιν ιωδιοοοο και να τσουζει χαχαχα
      Μπλογκοτσατ και ελειπες χαχαχαα την επομενη θα σε φωναξω μην μου στεναχωριεσαι:P

      Διαγραφή
  8. Σα μαμά ένα θα σου πώ γατόνι μου...όταν το παιδί το παραχαιδεύεις και με το παραμικρό τρέχεις στους γιατρούς,τότε υπάρχει πρόβλημα.'Οχι με το παιδί,αλλά με το γονιό.Προσωπικά,είμαι πολύ χαρούμενη που τα παιδιά μου,λόγω του ότι μένουμε επαρχία,παίζουν ακόμα στη γειτονιά και στις αλάνες και χαίρονται το παιχνίδι τους και δεν είναι κλεισμένα σε ένα διαμέρισμα.Ξέρεις τί λέμε εδώ?Αν το παιδί δε χτυπήσει και δε φάει χώμα δεν αντρεύει...έχω δει μαμάδες σε υστερία επειδή το παιδάκι τους γρατζούνισε το χεράκι του.Ξεχνάνε μάλλον οι περισσότεροι γονείς τις δικές μας μελανιές σε πόδια και χέρια από το παιχνίδι και τα σκαρφαλώματα στα δέντρα,χαχαχα.
    Είμαι προσεκτική σαν γονιός,αλλά δεν είμαι υστερική...εκεί είναι η διαφορά!!!
    Εύγε για την αναρτησούλα...φιλάκια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι για τη σταση που κρατας σαν μανα,οταν ενα παιδι το παραχαιδευεις,οταν κανεις ολα αυτα που ειπα παραπανω συνηθως βγαινει ενα παιδι με ανασφαλειες και με προβλημα συμπεριφορας,ειναι η ταπεινη μου γνωμη παντα και ξερω πως μπορει να μην ειναι αποδεκτη απο ολους.οπως ειπα και στο τελος "παν μετρον αριστον" ουτε παραχαιδεμα ουτε αναισθησια!
      σευχαριστω και καλο βραδυ να εχεις!

      Διαγραφή
    2. Επειδή το ξαναέγραψες (Κούλα, βοήθησέ με! :) ) είναι "μέτρον άριστον", το "παν" είναι πλεονασμός χιχιχι

      Διαγραφή
    3. Πιστευω το εγραψα σωστα,τωρα τι να σου πω δεν ειμαι και δασκαλος.χαχα

      Διαγραφή
  9. Πάρα πολύ καλό και το δικό σου post!!
    Γάτε ένα θα σου πω. Όταν ήμουν έκτη δημοτικού είχα μια συμμαθήτρια που η μαμά της δεν της επέτρεπε να τρώει πατατάκια, γαριδάκια και τα συναφή. Όταν λοιπόν σε ένα πάρτυ γενεθλίων μου η μαμά μου έφερε δύο μπολ με τέτοια έπεσε σαν παλαβό και τα έτρωγε και όλος ο κόσμος είχε πάθει σοκ. Και όταν κόψαμε την τούρτα μου κόντευε να πνιγεί γιατί δεν είχε ξαναφάει ποτέ τούρτα με μπισκότο μιας και η μαμά της ούτε στα γενέθλια της δεν της έπαιρνε τούρτα για να μην μάθει με τα γλυκά. Και το παιδάκι έγινε ρεζίλι και όλος ο κόσμος την συζητούσε σαν μάνα.
    Όσο για τα μικρά παιδιά και το διαδίκτυο το θεωρώ απλά απαράδεκτο. Βλέπεις παιδιά δέκα χρονών και μιλούν σε αγνώστους, δίνουν προσωπικά στοιχεία κι ύστερα έρχονται οι λαχτάρες. Εξίσου απαράδεκτο θεωρώ να βλέπω παιδιά δημοτικού με το i phone στο χέρι. Μια πετυχημένη σελίδα του facebook έλεγε "μα καλά πέντε χρονών παιδί και θες κινητό; Για να πεις τα νέα σου με τον πίκατσου;".
    Θεωρώ ότι η γενιά μου ήταν υπερβολικά τυχερή που γνώρισε το κρυφτό και το κυνηγητό και όχι μόνο το farmville. Και θεωρώ πως μια χαρά μεγάλωσα και ας μην έτρωγα βιολογικά προϊόντα. Ίσως γιατί τότε δεν είχαμε ανάγκη από βιολογικά, δεν υπήρχε τέτοια ασυδοσία.
    Και πάλι συγχαρητήρια για την ανάρτηση σου καταπληκτική όπως και του μελοκάνελου.
    Καλό σου βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω συμφωνουμε,ολα με μετρο αγαπητη μου φιλη!
      Απαραδεκτοι γονεις πιστευω αυτοι που αφηνουν απο μικρη ηλικια τα παιδια στο ιντερνετ,ολα στην καταλληλη ηλικια και για συγκεκριμενους λογους πχ μια ερευνα για το σχολειο,για τα μαθηματα ισως οχι να τσαταρει ουτε να παιζει ειτε με δικο μου λογαριασμο και ποσο μαλλον δικο του στο φεισμπουκ.Οσο και να νομιζεις πως τα ελεγχεις το ιντερνετ ειναι ανεξελεγκτο,δεν μιλαω σαν ειδημων αλλα οπως προειπα ειναι η ταπεινη μου γνωμη.Οχι στερηση αλλα ουτε ασυδωσια,γιατι δημιουργουνται "προβληματικοι" ανθρωποι!
      Σευχαριστω για τα καλα σου λογια και για εμενα και για της μελενιας μου!
      Καλη μερα να εχεις και καλο μηνα!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα κι απο μένα και θα ξεκινήσω τις επισκέψεις με μια διαφωνία :)

    Το θέμα των εμβολίων το θέτεις λίγο... ανάποδα. Το επιχείρημα των "είμαι-κατά-των-εμβολίων" είναι ακριβώς αυτό: ότι με αυτόν τον τρόπο βάζουμε τα παιδιά μας σε γυάλα. Τα υποβάλουμε δηλαδή σε μια χημική διαδικασία με γνωστές και άγνωστες παρενέργειες για ασθένειες που συνήθως σκοτώνουν λιγότερα σε αριθμό παιδιά (ή ενήλικες) απ' τις ίδιες τις παρενέργειες. Ή τουλάχιστον -για να είμαι πιο δίκαιη- δεν γνωρίζουμε ποτέ τις συνολικές παρενέργειες στον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης το θέμα της κερδοφορίας πάλι είναι λίγο παράλογο. Η κερδοφορία που έχουν οι φαρμακευτικές απ' τα εμβόλια που ήδη κυκλοφορούν είναι πολύ πιο ύποπτη (και 1000πολλαπλάσια) από την υποτιθέμενη κερδοφορία των αντιφρονούντων.

    Καλώς ή κακώς (για μένα κάκιστα) η σύγχρονη/κλασσική ιατρική και φαρμακολογία περιορίζεται στην συμπτωματολογία αγνοώντας τις περισσότερες φορές την γενική εικόνα. Αντιμετωπίζει τον άνθρωπο ως κομμάτια ενός παζλ μην εξετάζοντας ποτέ όλο το παζλ που περιλαμβάνει σώμα, πνεύμα και ψυχή.

    Με το ίδιο σκεπτικό θα αντιμετώπιζα και ως γονιός αλλά και για μένα προσωπικά τον ωχαδερφισμό όσον αφορά την διατροφή μας και των παιδιών μας. Τα μεταλλαγμένα, τα κρέατα, τα φυτοφάρμακα, τα γαλακτοκομικά και τοοοοσα άλλα που παράγονται με μόνο γνώμονα το κέρδος και ελάχιστη μέριμνα για την δημόσια υγεία.

    Στο επιχείρημα "κι εμείς που μεγαλώσαμε έτσι τι πάθαμε;" θα απαντούσα : να δούμε λίγο τις δραματικές αυξήσεις σε ασθένειες όπως ο καρκίνος, η νόσος του Αλτσχαϊμερ, τα ψυχικά νοσήματα και φυσικά τα καρδιοαγγειακά. Που με την "δικαιολογία" των περιβαλλοντικών παραγόντων καμιά εταιρεία τροφίμων ή φαρμάκων δεν ερευνά αν προκαλούνται απo εμβόλια, φαρμακευτικά σκευάσματα ή τροφές.

    H novavax π.χ. με την ανακοίνωση και μόνο των αποτελεσμάτων της 1ης φάσης της μελέτης μεσαίου σταδίου για το εμβόλιο της γρίπης των χοίρων, ανέβασε της μετοχές της κατα 8%... και αυτή η εταιρεία κυκλοφορεί εμβόλια για διάφορες άλλες ασθένειες... Μια γρίπη που τρελαθήκαμε όλοι να εμβολιαστούμε ενώ στην πραγματικότητα τα θύματά της ήταν ελάχιστα σε σχέση με την κοινή γρίπη. Σκανδαλάκι λέγεται αυτό... από αυτά που δεν διερευνώνται ποτέ.

    Το τετραπλούν που περιελάμβανε τον κοκκύτη είχε πριν 15 χρόνια ως σπάνια παρενέργεια την εγκεφαλίτιδα. Ο κοκκύτης θεραπεύεται με αλλαγή ατμοσφαιρικής πίεσης (μ'ενα ταξιδάκι με αεροπλάνο Αθήνα-Θεσσαλονίκη δηλαδή). Αν πριν 15 χρόνια ήσουν γονιός και το ήξερες αυτό, θα ρίσκαρες την σπάνια εγκεφαλίτιδα ή θα έλεγες μαζεύω λεφτά σε περίπτωση κοκκύτη να πάω να δω τον Λευκό Πύργο; Λέω ΑΝ το ήξερες γιατί ακόμα και γιατροί με τεράστια εμπειρία δεν το γνώριζαν. Πόσο μάλλον να πληροφορηθεί ο δύστυχος γονιός που δεν σκαμπάζει από επιστήμη.

    Τέλος, δεν γνωρίζω καμία εταιρεία να χρηματοδοτεί έρευνες για την θεραπεία "παλιών" ασθενειών... αυτών για τις οποίες εμβολιαζόμαστε. Γιατί άλλωστε; Είναι ζεστά λεφτά στην τσέπη τους τα εμβόλια, που θα αποδίδουν όσο η ίδια η ασθένεια δεν θεραπεύεται.

    Δεν λέω, ο κάθε γονιός έχει "δικαίωμα" (και το βάζω σε εισαγωγικά για πολλούς λόγους-άλλη συζήτηση)να επιλέγει για τα παιδιά του αυτό που θεωρεί καλύτερο. Λέω όμως ότι αφού ο γονιός μπαίνει στην διαδικασία να επιλέξει -και δεν το κάνει τυφλά- τουλάχιστον πριν αφορίσει την αντίθετη άποψη, πρέπει να το κάνει με την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση και με όσο γίνεται πιο ουσιαστική γνώση.
    Άσε που στην ουσία κανένας γονιός δεν έχει αυτό το "δικαίωμα" απ' την στιγμή που αν δεν κάνεις τα εμβόλια στο παιδί δεν μπορείς π.χ. να το στείλεις σχολείο.

    Συγγνώμη για το σεντόνι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Καλησπερα και καλως ηρθες!
      Θα ξεκινησω κομματι κομματι και θα προσπαθησω να σου εξηγησω την αποψη μου.Στο σημειο που λεω και μεις ετσι μεγαλωσαμε και δεν παθαμε κατι δεν μιλαω σαφως μονο για τα εμβολια,αλλα κυριως στο γεγονος πως την δικια μου τουλαχιστον μανα δεν την επιανε υστερια αν λερωνα τα χερια μου ή αν γρατζουνιζα τα γονατα μου δεν μεετρεχε στο νοσοκομειο κλπκλπ.
      Στο θεμα των εμβολιων ειμαι οπως καταλαβες υπερ για διαφορους λογους και οταν μιλαω για εμβολια αναφαιρομαι στα εμβολια τα κλασικα που κανουμε μεχρι την παιδικη ηλικια των 10 χρονων το ανωτερο πχ μηνιγγιτιδας.κανενα καταρχην σχολειο δεν δεχεται παιδι ανεμβολιαστο και σε ενα κρουσμα της εν λογο ασθεβειας το πρωτο παιδι που θα πληξει θα ειναι το ανεμβολιαστο.δεν εχουν βρεθει παρενεργειες ουτε εχουν καταχορυθει θανατοι, απ' οτι ξερω εστω ,απτη χρηση των συγκεκριμενων κλασικων εμβολιων(ιλαρα μηνιγγιτιδα,ανεμοβλογια κλπ).Οι ασθενειες αυτες εχουν οι περισσοτερες εκλειψει αλλα ειναι πολυ ευκολο πια να εμφανιστουν και να δημιουργησουν μια επηδημια το οτι εχουν εκλειψει και δεν αφανιζουν πλεον πληθυσμους νομιζω και η ταπεινη μου γνωμη ειναι χαρη των εμβολιων,μονο στις λεγομενες τριτοκοσμικες χωρες υπαρχουν και γιαυτο υπαρχουν διαφοροι οργανισμοι που παλευουν παγκοσμιος γιαυτο,τον εμβολιασμο.Δεν αφοριζω την αντιθετη αποψη αρκει να ειναι ψαγμενη και να μπορει να με πεισει και οχι καποιος μου ειπε που του ειπε καποιος αλλος και ακολουθω σαν προβατο αυτη τη λογικη,αυτη στην ουσια ειναι η διαφωνια μου και η αντιθεση μου και αν διαβασεις θα το δεις το να λειτουργουμε με παρωπιδες και ας μας λενε πως ειναι λαθος πχ επειδη μου το συστησε ενα σαιτ με 5 μαμαδες χωρις ερευνα.Ανεφερα πως εμβολιο οπως της γριπης των χοιρων φαινονταν τι κανει νιαου νιαου στα κεραμιδια αλλα νομιζω δεν εδωσες βαση σαυτο που ειπα.
      Και τελος οπως ειπα ο καθε γονιος κανει οτι θελει και το δυνατοτερο καλο για το παιδι του παιδι, ομως σε γυαλα εγω τουλαχιστον προσωπικα δεν θα το βαλω και αν οτι επιλεγω τον εμβολιασμο θεωρειτε γυαλα δεν ξερω τι να σου πω απλα το προστατευω απο ασθενειες και οχι απο ανουσιους κινδυνους και συνομοσιες πιστευω και παλι λεω πως ενας σκεπτομενος γονιος ξερει, αν θελει και δεν βλεπει μονο οτι του λενε, να επιλεξει απο τροφες εως οτιδηποτε εχει σχεση με τη ζωη του παιδιου του σωστα.
      Η γυαλα παντως εχει και αλλα στοιχεια περαν του εμβολιασμου.

      Διαγραφή
    3. Γεια και πάλι

      Η γνώμες μας σχετικά με τον εμβολιασμό είναι μάλλον... αντίθετες... χαχαχαχαχα
      Το θέμα τραβάει πολύ κουβέντα και δεν θέλω να καταχραστώ κι άλλο το χώρο σου αλλά πίστεψέ με δεν είναι μια γνώμη που έχω σχηματίσει χωρίς ψάξιμο ή μελέτη. Κι αν έδωσα αυτή την εντύπωση μάλλον κάτι δεν έγραψα καλά... Ισα-ίσα που στα φόρουμ των μαμάδων βλέπεις την mainstream άποψη και όχι τη δική μου. Καταλαβαίνω όμως ότι είναι δύσκολο να σε κάνω να καταλάβεις μέσα απο 5-10 γραμμές. Όχι απαραίτητα να συμφωνήσεις. Το ζητούμενο είναι να προβληματιστούμε ώστε να το 'κοιτάξουμε' λίγο παραπάνω το θέμα. :)

      Το επιχείρημα ότι τα εμβόλια έχουν εξαλείψει κάποιες ασθένειες είναι μονοδιάστατο και σε πολλές περιπτώσεις ψευδές. Όσο δε αφορά τον τρίτο κόσμο που λες αν οι φαρμακευτικές και η δυτική ιατρική είχαν ως στόχο την δημόσια υγεία και όχι το κέρδος δεν θα έπρεπε να διατίθενται τα εμβόλια -τουλάχιστον εκεί- δωρεάν; Και να μην επαφίεται ο κίνδυνος μετάδοσης τους σε ανεξάρτητους οργανισμούς ή οργανώσεις;

      Από τις λεγόμενες "παιδικές ασθένειες" δεν πεθαίνεις. Σε σπάνιες περιπτώσεις και μόνο από σοβαρές επιπλοκές. Στο δυτικό κόσμο λοιπόν γιατί εμβολιαζόμαστε ακόμα για αυτές; Ενώ στον τρίτο κόσμο δεν ; ή άσε τα εμβόλια... γιατί δεν εξασφαλίζουν νερό, τροφή ή συνθήκες υγιεινής ώστε να μην πεθαίνουν τα παιδιά από ιλαρά π.χ.; που δεν είναι καν θανατηφόρα;
      Δεν μιλώ για την μηνιγγίτιδα που αναφέρεις, φυσικά είναι θανατηφόρα αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα... παρόλο που το εμβόλιο πιθανώς να έχει σώσει ζωές, έχεις δει τις παρενέργειες του MENINGITEC? Έχεις αναρωτηθεί γιατί δεν αναφέρονται πουθενά ασθένειες που να σχετίζονται με τον αυτισμό ή άλλες, που δεν γνωρίζει ακόμα η ιατρική από τι προκαλούνται; Δεν υπάρχουν μελέτες πουθενά για κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά τα κρούσματα αυτισμού στην εποχή μας, στον δυτικό εμβολιασμένο κόσμο έχουν γίνει 1 στα 200 παιδιά... και δεν ασχολείται κανείς με τον συσχετισμό τους με τα εμβόλια.
      Στον τρίτο ανεμβολίαστο κόσμο παραμένει 1 στις 10.000...
      Διαφορά όχι αστεία.
      Τις τελευταίες 2 δεκαετίες επιστήμονες έχουν παρατηρήσει σπάνιες γονιδιακές αλλαγές και μεταλλάξεις που σχετίζονται με τον αυτισμό. Δεν έχει τολμήσει όμως κανείς να "αγγίξει" συσχετισμούς των μεταλλάξεων αυτών με φάρμακα. Όλες οι έρευνες επικεντρώνονται σε γενετική βάση.

      (συνεχίζεται.. τι νόμιζες;)

      Διαγραφή
    4. Καλώς ή κακώς δεν μπορώ να εμπιστευτώ με κλειστά μάτια την μεγαλύτερη παγκόσμια βιομηχανία (των φαρμάκων) που μόνο στόχο έχει το κέρδος. Καλώς ή κακώς δεν μπορώ να παραβλέψω τα μεγάλα κενά σε έρευνες και κλινικές μελέτες στα εμβόλια και τέλος δεν μπορώ να εμπιστευτώ εταιρείες που παραδέχονται δημόσια τεράστια λάθη, σκάνδαλα και εσκεμμένες παραλείψεις και καμιά εξουσία δεν τολμάει να τους κλείσει. (θυμάσαι το σκάνδαλο με την Merck και την εξάπλωση ιών μέσω εμβολίων; καρκινικά κύτταρα όχι γρίπη. Το σκάνδαλο με την glaxosmithklein με τα παράνομα πειράματα για το εμβόλιο της παιδ. πνευμονίας στην Αργεντινή σε χιλιάδες μωρά που πέθαναν 14; Το σκάνδαλο με το πειραματικό εμβόλιο κατά του aids και της ασθένειας "σύνδρομο του Κόλπου"; To mercury που χρησιμοποιούσαν ως συντηρητικό και μετά το σκάνδαλο αντικαταστάθηκε σε πολλά εμβόλια με aluminum!! πολλά πολλά πολλά περιστατικά... ψάξε και θα δεις ότι δεν είναι συνομωσιολογία, είναι πραγματικότητα).

      Αυτές και πολλές άλλες απορίες δεν λύνονται σε ένα σχόλιο ούτε από σένα ούτε από μένα. Δεν αμφισβητώ την κρίση σου, σε καμία περίπτωση, απλώς να μας προβληματίσω θέλω.

      Τέλος η νοοτροπία του πρόβατου που αναφέρεις είναι μάλλον αυτή που ακολουθούν τυφλά οι γονείς μας και κατ'επέκταση εμείς: το είπε ο ΕΟΦ/η τηλεόραση/ο γιατρός/ο φαρμακοποιός άρα έτσι θα'ναι. Υπάρχουν χιλιάδες ανεξάρτητες μελέτες από καταξιωμένους επιστήμονες που στηρίζουν την αντίθετη άποψη και αυτές δεν δημοσιοποιούνται, δεν λαμβάνονται υπ'οψιν κατά την έγκριση ή την επανεξέταση των φαρμάκων και σε ακραίες περιπτώσεις ποινικοποιούνται. Για να διδαχτούν στα πανεπιστήμια, ούτε λόγος.

      Ένα άλλο τεράστιο κεφάλαιο είναι η τροφή.... τεράστιο όμως. Οπότε δεν θα επεκταθώ γιατί πάλι είπα δεν θα γράψω πολλά και πάλι έγραψα. ;)

      Έδωσα βάση σε όλα όσα είπες αλλά επειδή προτίμησα να σχολιάσω μόνο αυτά στα οποία είμαι αντίθετη, σου φάνηκα επιθετική. Δεν είμαι καθόλου :)Ίσως φταίει και ο τρόπος μου, πάντως δεν έχω διάθεση να "στην πω".

      Ως μη-γονιός ακόμα έχεις και τον χρόνο και την διάθεση να κάνεις το καλύτερο για το μικρό σου όταν έρθει με το καλό και μακάρι να τα καταφέρεις. Αυτό προσπαθούμε όλοι οι γονείς, ε; Δεν στο παίζω ξερόλας αλλά πραγματικά πιστεύω ότι όσοι περισσότεροι ευαισθητοποιηθούμε τόσο λιγότερο θα μπορούν να μας κοροϊδεύουν. Άσχετα αν αποφασίσουμε να εμβολιάσουμε ή όχι τα παιδιά μας πρέπει να ξέρουμε τα υπέρ και τα κατά.
      Προς το παρόν - για μένα είναι ξεκάθαρο- μας αντιμετωπίζουν σαν ζώα με μόνο γνώμονα την τσέπη τους.

      ΥΓ πιάστηκαν τα δάχτυλά μου απ'το τσικι τσικι :) σόρρυυυυυυυυυυυυ

      Διαγραφή
  11. Σαν να ήσουν στο μυαλό μου όταν το έγραφες. Και θα επαυξήσω στο σημείο με τις κονσόλες.
    Αλλά τι να πεις όταν ο κάθε "βλαμμένος" τρέχει και δίνει ένα μηνιάτικο για να πάρει το νέο iGamisou 5 που ξέρει οτι απέχει 2 ίντσες απο το 4 και ξέρει οτι θα βγει 6 σε έξι μήνες! [υποθετικά μιλώντας].
    Συγνώμη, συγχίστηκα.
    Μπράβο σου σε όσα λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως να μην συγχιστεις και πως να μην συμφωνησω με το σχολιο σου!Εγω να δεις πως εξοργιστηκα οταν η κοπελα μου μου ειπε πως κατεχουμε την πρωτια σε παραγγελιες αιφον5,μια χωρα σε πτωχευση,μια χωρα με κοντα 2 εκατομμυρια ανεργους και φτωχεια που την βλεπεις καθε μερα πιο πολυ(θυμηθηκα παλιοτερη αναρτηση και συγχιστηκα παλι).
      Καλως ηρθες και καλο βραδυ να εχεις

      Διαγραφή
  12. Ως συνήθως, και με τα δικά μου κατα νου, άργησα να έρθω. Λοιπόν, ΚΟΥΜΠΆΡΕ, ας τα πιάσουμε από την αρχή τα πράγματα:
    Αααααααχ, μεγαλώνεις βρε το κατάλαβες; Μόνο όταν συνειδητοποιούμε οτι μεγαλώνουμε αρχίζουμε να δίνουμε δίκιο στους γονέους μας και σε παλιότερες συμπεριφορές!
    Welcome, welcome, join the club dear!
    Τώρα, ξέρεις τι μένει να κάνεις ε;
    Να ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΥΤΕΊς με την κυρία γάτα σου! Και μετά -πίστεψέ με- όταν θα έρθουν τα γατιά, θα ξέρεις τι να κάνεις. Ναι για! Σε λέω, θα τα ξέρεις όλα τη στιγμή που η γάτα θα γεννάει! Εσύ θα έχεις μαζί με το πρώτο έμφραγμα, την επιφοίτηση!

    Φιλάκιαααααα! (στα μουστάκια και των δυό σας!)

    :0)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα κουμπαρα καλημερα!Μεγαλωσα ναι εδω και καιρο αλλα παντα ειχα αυτες τις αποψεις και ας φαινομαι παλιακος-αρχαιος χαχα.Ναι πιστευω πως οταν ερθουν τα γατια θα κανουμε και θα πραξουμε και οι δυο το δυνατοτερο καλο γιαυτα!
      Φιλια και σε σενα Ευα μου καλη μερα να εχεις!

      Διαγραφή
  13. Ήρθα να μιλήσω κι εγώ,που είμαι ατίθασο νιάτο ακόμη...

    Γνώμη μου: δεν αλλάζουν οι άνθρωποι,αλλά οι εποχές και τα ερεθίσματα που δέχονται.Η μοναδική διαφορά του σημερινού ανθρώπου και του μεσαιωνικού είναι το αίσθημα φιλελευθερισμού,που καλλιεργήθηκε μετά το Διαφωτισμό,κι η πρόοδος της τεχνολογίας.Σήμερα δεν είμαστε ούτε πιο ξύπνιοι,ούτε πιο πολιτισμένοι.Η κοσμοθεωρία μας άλλαξε μονάχα.Τον καιρό που μεγάλωσες εσύ,λύση για όλα ήταν το ιώδιο,επειδή πρώτον,η επιστήμη δεν είχε προχωρήσει τόσο πολύ και δεύτερον,η ενημέρωση δεν ήταν καθολικό προνόμιο.Δεν είναι μακάρια εκείνη η εποχή,απλώς ο κόσμος δεν ήταν τόσο μυγιάγγιχτος.Τώρα,βομβαρδιζόμαστε καθημερινά μ' ένα σωρό πληροφορίες -αναξιόπιστες κατά ένα μεγάλο ποσοστό- και φοβόμαστε και τη σκιά μας,επειδή πιστεύουμε ό,τι μας πλασάρει ο κάθε ανίδεος,αντί να το ψάξουμε περισσότερο μόνοι μας και να δούμε τι απ' όλα αυτά ισχύει πραγματικά.Κίνδυνοι πάντα θα ελοχεύουν,δε χρειάζεται να πανικοβαλλόμαστε.

    Σωστή η παρατήρησή σου για τους γονείς.Του χρόνου ενηλικιώνομαι,αλλά,παρόλα αυτά,ακόμα βλέπω να πλανάται μια υστερία στην ατμόσφαιρα.Συμμαθητές να ζουν στο ροζ συννεφάκι τους και γονείς να ωρύονται επειδή το παιδί λερώθηκε ή κάποιος του είπε ότι τα μωρά δεν τα φέρνει ο πελαργός!Αισθάνομαι τυχερή που μεγάλωσα ελεύθερα,με γονείς ψύχραιμους και λογικούς.Για την υπερπροστασία και τις διαρκείς απαγορεύσεις δύο τινά υπάρχουν: ή το παιδί θα τα βροντήξει μια μέρα και θα εξαφανιστεί δια παντός απ' τη ζωή του υστερικού γονιού,αφήνοντάς τον πίσω ν' αναρωτιέται τι λάθος έκανε,ή θα ζει για πάντα στο καβούκι του,ώσπου να φάει μια τόσο μεγάλη κλωτσιά απ' τη ζωή,να συνειδητοποιήσει ότι ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος τελικά και να επισκέπτεται ψυχολόγους,αδυνατώντας να διαχειριστεί μόνο του τη ζωή του.Δεν προφυλάσσεις το παιδί σου με αυταρχικούς κανόνες ή με το να το απομακρύνεις απ' την πραγματικότητα.Το προφυλάσσεις συζητώντας μαζί του πολιτισμένα,δείχνοντας του εμπιστοσύνη κι επιτρέποντάς του να δει εκείνο τα όριά του.Δεν κουνάς επιτακτικά το δάχτυλο,φωνάζοντας: «Σου απαγορεύω να μεθύσεις,να πας στο πάρτι της Αννούλας και να γυρίσεις μετά τις εννιά!».Εφόσον απαγορεύεις,το παιδί θα κάνει το αντίθετο.Και στο πάρτι της Αννούλας θα πάει,αφού σου πει ψέματα,και πίτα θα γυρίσει.Κι εσύ τι θα 'χεις πετύχει;Θα 'χεις καταστρέψει τη σχέση σου μαζί του.Ο γονιός ούτε αυθεντία είναι,ούτε έχει το αλάθητο.

    Το ίντερνετ και τα ηλεκτρονικά δε δημιουργούν αποβλακωμένα παιδιά.Η έλλειψη ελέγχου απ' τους γονείς,το παραχάιδεμα κι η αδιαφορία τα δημιουργούν.Το Facebook έχει γεμίσει δεκάχρονα.Εγώ στα 10 μου δεν ήξερα ούτε το ποντίκι να πιάνω.Όχι επειδή δεν μου επιτρεπόταν,αλλά επειδή ήμουν πολύ μικρή,για να με απασχολεί.Όταν μου γεννήθηκε η περιέργεια,είχα δίπλα μου τον πατέρα μου να μου εξηγεί πώς λειτουργεί το τάδε και το δείνα,να προσέχει πού μπαίνω και τι κάνω και φυσικά,δεν καθόμουν όλη μέρα μπροστά σε μια οθόνη!Διάβαζα βιβλία,έπαιζα,πήγαινα στα σπίτια των φίλων μου...Αν είσαι ανίκανος να ελέγξεις το παιδί σου,όχι,να μην του πάρεις ούτε λάπτοπ,ούτε Playstation,ούτε I-phone!

    Ουφ,έκθεση σου 'γραψα!Με συγχωρείς αν σε κούρασα...Χαίρομαι που έχεις τέτοιου είδους προβληματισμούς και πιστεύω κι εγώ πως αν καταφέρεις όλα αυτά,θα γίνεις υπέροχος μπαμπάς! :) Την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλως την και δεν μου κουρασες καθολου,αντιθετως το χαρηκα που ειδα μια τοσο συγκροτημενη αποψη απο κοριτσι της ηλικιας σου,σαυτο ευθυνονται πιστεψεμε οι γονεις σου αρα μπραβο τους και μπραβο σου!Δεν διαφωνω πουθενα μαζι σου γιατι ουσιαστικα τα ειπες καλυτερα και απο μενα,ουτε χαιδεμα ουτε απαγορεσυση ενισα ποτε μου και πιστεψε με απεχω ηλικιακα απο σενα μονο 13 χρονια!
    Οπως ειπες "πιστεύουμε ό,τι μας πλασάρει ο κάθε ανίδεος,αντί να το ψάξουμε περισσότερο μόνοι μας και να δούμε τι απ' όλα αυτά ισχύει πραγματικά.Κίνδυνοι πάντα θα ελοχεύουν,δε χρειάζεται να πανικοβαλλόμαστε." ,αυτο ειναι για μενα το λαθος που κανουν σημερα απ,τη μια υπερπροστατευτικοτητα και απτην αλλη αδιαφορια οταν αφηνεις ανεξελεγκτο το παιδι για την δικη σου βολεψη!
    Σευχαριστω πολυ για τα λογια σου και πιστευω, αν και ειναι νωρις για σενα, πως θα γινεις μια πολυ σωστη και καλη μαμα οταν ερθει η ωρα!Μακαρι να ακολουθησω το σωστο δρομο για να φερω και να κανω αξιους ανθρωπους για την κοινωνια και οχι για το δικο μου εγω!
    Καλο απογευμα να εχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλώς σε βρίσκω κι εδώ, Γάτε!!!

    Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου, συμφωνώ κι εγώ επίσης με άλλους σχολιαστές ότι είσαι αξιέπαινος γι' αυτήν, δεδομένου ότι δεν είσαι ακόμη πατέρας, όμως σου αναγνωρίζω ωριμότητα στο σχετικό θέμα, πολύ μεγαλύτερη από άλλων με ένα και δύο (και τρία και τέσσερα) παιδιά!

    Όσον αφορά τα εμβόλια, δεν θα επεκταθώ, γιατί έχει ήδη καλυφθεί από άλλους σχολιαστές... Στο παιδί μου, έκανα όλα όσα πρέπει να κάνει ένα παιδί και όσα μου σύστησε ο παιδίατρος τον οποίον εμπιστεύομαι (γι' αυτό είναι σημαντικό να επιλέγουμε τον παιδίατρο... πριν γεννηθεί το παιδί!)

    Ο υπερπροστατευτισμός, ακόμη και σαν λέξη υποδηλώνει το παραπανίσιο (και κατά τη γνώμη μου, το περιττό). Συνήθως δε, πολλοί γονείς είναι ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι. Τρέχουν πίσω από το παιδί τους "μην σκοντάψει-πέσει-χτυπήσει-μελανιάσει-κλπ." και κατά τ' άλλα, του κάνουν δώρο... lipgloss στα 9 ή στα 10! (Το 'χω δει γι' αυτό το γράφω).

    Την επαφή με την τεχνολογία δεν την θεωρώ κακή, αλλά μόνον όταν κανείς έχει δουλέψει με το παιδί πάνω σε αυτό. Δυστυχώς, οι περισσότεροι (παλαιότεροι) γονείς, αδαείς οι ίδιοι, δεν μπόρεσαν κι ακόμη δεν μπορούν να δώσουν σωστή κατάρτιση στα παιδιά τους, από τη στιγμή που δεν μπορούν να προφυλάξουν ούτε οι ίδιοι τον εαυτό τους, μέσα στο διαδίκτυο.
    Πάντως, υπάρχουν εφαρμογές για κάθε ηλικία πλέον και, με δεδομένο ότι οι υπολογιστές υφίστανται πλέον στην καθημερινότητά μας, καλό είναι τα παιδιά να εξοικειώνονται από νωρίς (δεν είπα από το... μπιμπερόν και την πιπίλα!!!)
    Για παράδειγμα, ένα color book, ένα παζλ, βιβλία με cd / dvd (τύπου Kidepedia) που δεν απαιτούν να είναι online το παιδί τη στιγμή που ασχολείται με κάτι τέτοιο...

    Το γεγονός ότι στην εποχή μας δεν υπήρχαν πολλά από τα σημερινά αγαθά, δεν καθιστά καλύτερη την εποχή μας, ούτε όμως και χειρότερη. Πάντα θέμα γονιών, παιδείας (τους), αρχών και διαπαιδαγώγησης ήταν και είναι...
    Ο γονιός, κακά τα ψέματα, πρέπει να ασχολείται με το παιδί του και να μην ξεχνά ότι, σε κάθε ηλικία, ο χειρισμός που απαιτείται από πλευράς του είναι διαφορετικός.
    Τέλος, να μην προσπαθήσει ποτέ να επιβάλλει στο παιδί του αυτό που θα ήθελε εκείνος να έχει κάνει/έχει γίνει... Το παιδί μπορεί να είναι "φυσική μας" συνέχεια, αλλά είναι ξεχωριστή και μοναδική οντότητα. Ας το μεγαλώσουμε, έχοντας στραμμένη την προσοχή μας στα "θέλω", τις δεξιότητες και τις δυνατότητές του. Κι επίσης, να του μιλάμε πάντα με αλήθειες που μπορεί να καταλάβει και όχι με ψέματα που αργότερα θα χρειαστεί να ανατρέψουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν μπορω να διαφωνησω πουθενα γιατι τα ειπες οπως ακριβως τα σκεφτομαι.Αυτο που με ενοχλει οσον αφορα το ιντερνετ-κομπιουτερ-παιδια ειναι πως δεν γινεται απο αδαεις γονεις προηγουμενης γενιας αλλα της δικης μου γενιας που θα επρεπε κατ εμε να ειναι πιο ενημερωμενοι και να δειχνουν το σωστο τροπο χρησης του,αντιθετως αφηνουν το πεδιο ελευθερο απο μικρη ηλικια για να εχουν αυτοι την ησυχια τους και αυτο μου δειχνει πως δεν εκαναν παιδι επειδη ηθελαν αλλα επειδη ηθελαν να μην τους κατακρινουν πως ειναι ατεκνοι κλπ ή απλα τους επεσε βαρυ που εχασαν και βγηκαν απτο δικο τους προγραμμα.Θα συμφωνησω απολυτα πως μπορει να χρησιμοποιηθει το ιντερνετ και γενικα το κομπιουτε απο παιδια αλλα με εκπαιδευτικο χαρακτηρα οπως ειπες μαθησει οχι σερφαρισμα και μετα να τρεχουμε και να μην φτανουμε.Οπως και για τις παιχνιδομηχανες ετσι σε ολα τα παραπανω παντα λεω παν μετρων αριστον.Για την διαπαιδαγωγηση ενος παιδιου δεν υπαρχει εγχειριδιο και καθε παιδι ειναι διαφορετικο,το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να του δωσουμε τις βασεις να ανταπεξελθει στο δυσκολο πραγμα που ειναι η ζωη και αυτο γινεται με μεγαλη συζητηση,με πολυ κουβεντα και οχι με ανωφελες τιμωριες ή ανουσιες υστεριες απτη μερια των γονιων αλλα ουτε και γονεις που αδιαφωρουν πληρως προφασιζωμενοι πως δουλευουν πολυ,εχουν σπασει τα νευρα τους ή γενικως εχασαν την βολεψη τους γιατι ανακαλυψαν πως δεν μπορουν να τελικα να ανταπεξελθουν στο ρολο που λεγεται γονιος!
    Καλως ηρθες στο σπιτικο μου και χαιρομαι που περασες!
    Καλο βραδυ να εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρες!!!!
    Ήθελα να διαβάσω τα σχόλια αλλά ήταν μεγαλύτερα από το άρθρο και δεν άντεξα!

    Λοιπόν απλά να πω ότι οι γονείς όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται όλο και χειρότεροι, οι λίγοι σωστοί που έχουν μείνει θα τους παρασύρει και αυτούς το ρέμα!
    Και στο θέμα με τα εμβόλια όπως έλεγε και ένας σοφός η δυτική fucking ιατρική εξάλειψε αυτές τις ασθένειες ας μην τις αφήσουμε με κάποιο τρόπο να εξαπλωθούν πάλι!

    Τέλος επειδή σε βλέπω πολύ κάθετο στο θέμα τις παιχνιδομηχανής να κάνω και την ένσταση μου! Δεν είναι κακό να υπάρχει παιχνιδομηχανή απλά μπορείς να του περιωρίσεις τις ώρες χρήσης της οπότε αναγκαστικά θα προσπαθείσει να στραφεί και σε άλλους τρόπους διασκέδασης πιο "κοινωνικούς".
    Αυτά και σε σεντόνιασα κι εγώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα φιλε μου!
      Ακριβως αυτο λεω για τα εμβολια πως δεν γινονται τυχαια και ποσο μαλλον οταν σε χωρες τριτοκοσμικες σκοτωνονται γιαυτα που καποιες απο τις ασθενειες αυτες καλα κρατουν ακομη!Δεν μιλαμε για τα εμβολια που βγαζουν ματι οτι γινονται για κερδος(γριπη των χοιρων κλπ).Τωρα οσον αφορα τις παιχνιδομηχανες και επειδη και εγω ασχολουμαι οταν δεν εχω τι να κανω λεω πως θα προσπαθησω οσο μπορω να μην χρησιμοποιηθει απο πολυ νωρις και οταν αναγκαστικα χρησιμοποιηθει ναναι με μετρο, το ιδιο και το ιντερνετ και σαυτο απο καποια ηλικια και μετα που μπορει να κρινει και θα του εχω υποδειξει τους κινδυνους!Δεν ειμαι κατα αλλα με μετρο ολα!
      Οσο για το σεντονι εγω το εκανα στην απαντηση χαχαχα

      Διαγραφή
  18. @Η Μικρή Ολλανδέζα:Πανω απ'ολα,εστω και ετσι,διαλογο κανουμε ουτε μου την λες ουτε στην λεω,εννοειτε πως αλλοτε θα συμφωνουμε και αλλοτε θα διαφωνουμε και μεσα απο προβληματισμους και απαντησεις βρισκονται και οι λυσεις!
    Εχω καταλαβει πως εχεις ψαξει πολυ το ολο θεμα του εμβολιασμου αλλα ουδεποτε δεν αναφερθηκα σε πειραματικα εμβολια,ουτε στα εμβολια που πλασαρουν κατα καιρους οι φαρμακευτικες αλλα στα κοινα εμβολια που καναμε ολοι μας,δεν προσπαθω να σε πεισω για το αντιθετο απο αυτο που πιστευεις.Σιγουρα στο θεμα αυτισμου δεν ειναι η αιτια μονο τα εμβολια,οπως λες,αλλα πιστευω παιζουν ρολο και η ηλικια του γονιου,διατροφη,καπνισμα κλπ.
    Ειναι θεμα μεγαλο και σαφως δεν λυνονται οι τυχον διαφωνιες μεσα απο σχολια.Δεν ειμαι απολυτος για τιποτα και οσο ζω μαθαινω και σιγουρα θα κανω οτι καλυτερο μπορω για το παιδι μου,οπως καθε σωστος γονιος!
    Δεν θελω και δεν ειναι σκοπος μου να προσβαλλω κανενα για τη μεθοδο διαπαιδαγωγησης ή προστασιας του παιδιου του απλα καταθετω την αποψη μου σε βασικα πραγματα που με απασχολουν και πιστεψεμε δεν ειναι μονο οσα ειπα παραπανω! Χαιρομαι που υπαρχει και η αντιθετη αποψη!
    Καλο βραδυ να εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ν'αγιάσει το στόμα σου γάτε!
    Συμφωνώ με αυτό που λές οτι απο καθε εποχη πρεπει να κραταμε τα καλα στοιχεια και να τα δινουμε στα παιδια μας!
    Μ'εκνευριζουν οι υπερπροστατευτικοι γονεις , και πιστεψε με σαν μοναχοπαιδι εχω τέτοιους! :Ρ

    Τωρα αυτο που ανέφερες για τα παραμυθια με εκανα να αναπολησω υπεροχες στιγμές , που οι γονεις μου μου διαβαζαν τα βράδια!Και ομολογω πως σιγα σιγα μου μεταδωθηκε το μικροβιο και μ'αρεσει να διαβαζω και εγω!

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω πολυ!Ηταπεινη μου γνωμη ειναι και προσπαθω να μαθω για να μην παθω!
      Οσο για τα παραμυθια τι πιο ομορφο απο αυτο?Η επικοινωνια που εχεις με το παιδι ειναι τεραστια,μιλας στη γλωσσα του!
      Καλη μερα να εχεις!

      Διαγραφή
  20. Σκέψου να γίνεις και γονιός!...

    Με άγγιξε -σαν γονιό- η ψύχραιμη και μετρημένη ματιά σου.

    Πολύ όμορφο κείμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω για τα καλα σου λογια!
      Καλως ηρθες και καλη μερα να εχεις!

      Διαγραφή